Årstadklinikken
Ekspertise – Service – Integritet

Årstadklinikken har som målsetning å være ledende innenfor undersøkelse, behandling og opptrening av muskel- og skjelettlidelser. Vi har helsepersonell med spesialkompetanse innen sitt fagfelt. Alle våre kiropraktorer har universitetsutdannelse og erfaring fra offentlig sykehus.

Ultralydundersøkelser som tilbys ved Årstadklinikken blir utført av helsepersonell med universitetsutdannelse på mastergradsnivå i medisinsk ultralyd. Vi har vår mastergrad i diagnostisk ultralyd fra Bournemouth University i England. Kiropraktorene ved Årstadklinikken har lang erfaring med ultralyd undersøkelse både fra privat praksis og offentlig sykehus. Ingen andre klinikker i Bergen kan tilby denne type kompetanse eller erfaring. Årstadklinikken har spesialkompetanse innen ultralydundersøkelser av de fleste muskel- og skjelettlidelser.

Ved Årstadklinikken er vår kompetanse din sikkerhet

Årstadklinikken er Bergens ledene klinikk innen ultralyd av muskel og skjelett. Alle våre klinikere har mastergrad innen medisinsk ultralyd. Vi har drevet med ultralyd siden 2004 og er en klinikk med topp moderne ultralydutstyr på toppnivå. Vi har og tre års erfaring fra Haraldsplass Sykehus hvor vi har vært en del av teamet på vurderingspoliklinikken for skulderlidelser.

Våre behandlingstilbud ved Årstadklinikken

Årstadklinikken tilbyr ulike behandlingsformer for muskel- og skjelettplager. Vi er en oppdatert klinikk med moderne diagnostisk utstyr. Ved klinikken finner du og et unikt treningstilbud for langvarige rygg og nakkeplager. Har du akutte plager har vi veldokumenterte pasientforløp tilpasset akkurat dine plager. Ved klinikken har vi og tilbud om ultralyd veiledede prosedyrer. Ta kontakt i dag for en bedre hverdag.

Bestill akuttime

Håndtering av akutte problemer

Vi undersøker og setter i gang relevant behandling hurtig ved akutte problemer

Diagnostisk ultralyd

Ultralyddiagnostikk

Vi bruker diagnostisk ultralyd ved undersøkelse av muskel- og skjelettproblemer

Skuldersmerter

Vi har høy kompetanse og lang erfaring med undersøkelse og behandling av smerter i skulder

Knesmerter

Vi har høy kompetanse og lang erfaring med undersøkelse og behandling av smerter i kne

Trening og rehabilitering nakke og rygg

Rehabilitering nakke og rygg

Vi tilbyr forløp med rehabiliterende trening for langvarige rygg- og nakkeproblemer

Ultralyd prosedyrer

Ultralydprosedyrer

Vi utfører flere typer prosedyrer ultralydveiledet

Idrettskader

Vi har kompetanse og erfaring med idrettskader, her inkludert formell utdannelse i ultralydundersøkelse

Kiropraktikk

Offentlig godkjent (autorisert) helsepersonell med spesialkompetanse på muskel- og skjelettlidelser.

Henvisning og sykemelding

Ved behov henvises til billeddiagnostikk eller spesialist
Vi sykemelder ved behov

Første steget til en bedre hverdag starter her

Bedring av dine plager begynner med en kartlegging av hva som er problemer. Ut fra dette kan det legges en plan for å oppnå fremgang. Sammen med oss vil det igangsettes tiltak med fokus på egenhåndtering av dine problemer.