Årstadklinikken kiropraktor bergen ultralyd

Idrettsskader

Ved Årstadklinikken har vi over mange år bygget opp lang erfaring i vurdering av idrettsskader. Vi har samarbeid med fotballklubber, håndballklubber, friidrett og flere utøvere på bredde og elitenivå.

Akuttskader

Idrettskader deles ofte i to grupper, akutte skader og belastningsskader. Akutte skader er skader som oppstår plutselig som for eksempel en strekkskade i en muskel, vridning i et kne, overtråkk, skulder ut av ledd osv. Ved akutte skader er det viktig å diagnostisere omfanget av skaden slik at man kan vurdere prognose og tilpasse trening. Riktig diagnose vil og gi behandleren innsikt i hva som vil være riktig behandling. Vi har ledene kompetanse innen ultralyd som gir oss nøyaktig diagnostikk av idrettsskader.

Belastningskader

Belastningsskader oppstår over tid og er ofte et resultat av langvarig og for høy belastning. Dette er vanlig innen idrett og vanlige eksempler er senesmerter som ved akillestendinopati, jumpers knee, supraspinatus tendinopati. Andre eksempler er stressbrudd, beinhinnebetennelse, vekstsonesmerter i barn som ved slatters. Belastningsskader oppstår over tid og er ofte en kombinasjon av treningsdose og feilfunksjoner i bevegelsesapparatet. Vi har lang erfaring og høy kompetanse innen trening og rehabilitering, samt behandling av bevegelsesapparatet.

Uansett om du har en belastningsskade eller en akutt skade så er vår oppgave å få deg skadefri og fullt restituert tilbake i trening og idrett. Kombinasjonen av ledene ultralydkompetanse og erfaring innen behandling av akutte og langvarige idrettsskader gjør at du er i trygge hender hos oss.

Kontakt oss i dag så hjelper vi deg tilbake.